Η Σκοτεινή Πλευρά των Ανατολικών "Φιλοσοφιών" της "Μη Σκέψης"
Το Ζεν είναι μια ιαπωνική διδασκαλία πολύ όμορφη. Διδάσκει "να ζούμε τη στιγμή", να "βιώνουμε" πραγματικά την κάθε πράξη και το κάθε γεγονός, χωρίς να χάνουμε την ουσία της μέσα από ατελείωτα διανοητικά φιλτραρίσματα, από σκέψεις, δισταγμούς κλπ...
Θυμάμαι πόσο με ενθουσίασε όταν άκουσα πρώτη φορά για αυτό. Είχα έρθει βέβαια σε επαφή με την Ινδική Φιλοσοφία που πηγάζει από τον Ινδουισμό, που έχει όλες τις βασικές ιδέες μιας τέτοιας προσέγγισης, αλλά το Ζεν με ενθουσίασε όταν διάβασα μερικά εκπληκτικά "Κοάν" του, τα οποία είναι ιστορίες που προσπαθούν να σου δείξουν ότι το Ζεν είναι κάτι πέρα από λόγια....
Αργότερα, είχα τη χαρά να ασχοληθώ πάρα πολύ με τον Ιαπωνικό πολιτισμό. Έχω παρακολουθήσει πολλές ταινίες του Ιαπωνικού σινεμά, διάβασα την Ιστορία της Ιαπωνίας, ποιήματα και βιβλία. Σ' όλα αυτά, λοιπόν, παρατηρούσα πάντοτε τη βαθύτατη επιρροή του Ζεν...
Μπορώ να σας μιλήσω με μεγάλο ενθουσιασμό για το Ζεν. Αλλά πρέπει να σας εκμυστηρευτώ και κάτι: Δεν το εμπιστεύομαι.
Σίγουρα το Ζεν έχει ένα αδιαμφισβήτητο φιλοσοφικό περιεχόμενό. Όμως κάτι μου λέει ότι αυτό το εντοπίζουμε μέσα από τα δυτική οπτική μας, με τον ίδιο τρόπο που οι κομμουνιστές έβλεπαν κάποτε ως κομμουνιστικά τα διδάγματα του Χριστού. Ενώ αυτά δεν ήταν αναγκαστικά τέτοια, απλώς εκείνοι τα μετέφραζαν μέσα από την οπτική τους ως ίδια με τα δικά τους...
Δεν με πείθει λοιπόν 100%. Νομίζω ότι έχει αρκετά σκοτεινά σημεία ως φιλοσοφία και ως κοινωνική διδασκαλία: Παραήταν βολικό για την πολιτική κατάσταση της Ιαπωνίας...
Από τη μελέτη που έχω κάνει για αυτό, έχω διαπιστώσει ότι χρησιμοποιήθηκε για να δώσει φιλοσοφική διάσταση στον υποτελή, σαμουράι (δηλαδή στρατιώτη) ή κολίγο Ιάπωνα.
Η Τέχνη του Τόξου, η Τέχνη του Σπαθιού (Kendo) και το Ζεν, συνδέονται πολύ άμεσα με το Ζεν. Το βιβλίο "Ken to Zen" (σημαίνει Σπαθί και Ζεν) γράφτηκε από τον Yagyu Munenori για τον τρίτο Σογκούν (δικτάτορα) της Ιαπωνίας, τον Tokugawa Iemitsu. Ένα από τα σημαντικότερα βιβλία του Ζεν, το "Ο Αδέσμευτος Νους" του ιερέα Takuan, ήταν μια άμεση μετάφρασή του προηγούμενου βιβλίου.
«Αν ένας πολεμιστής θέλει να εκπληρώσει τα καθήκοντά του πρέπει οπωσδήποτε να ξεκαθαρίσει την απαρχή της ζωής και να υπερβεί τη ζωή και τον θάνατο με σκοπό να φτάσει στο απόλυτο... Αυτός είναι ο λόγος που ο Σκοπός του Σπαθιού είναι αναπόφευκτα συνδεδεμένος με το Ζεν» (Omori Sogen, διάσημος δάσκαλος του Ζεν)
Κάποιοι πραγματικά σοφοί ασκητές του Ζεν είπαν βέβαια πολλά ωραία πράγματα και διατύπωσαν ενδιαφέρουσες αλήθειες. Όμως όπως οι ιερείς του Χριστιανισμού δεν συμβαδίζουν πάντα με αυτά που δίδασκε ο Ιησούς (ειδικά στα ...χρηματικά θέματα αλλά και στα θέματα ανοχής), έτσι και οι ανατολίτες δάσκαλοι δεν ήταν πόντοτε καλοπροαίρετοι...
Το σίγουρο είναι ότι η φιλοσοφική διδασκαλία της "μη σκέψης" βόλεψε πολύ το φεουδαρχικό σύστημα της Ιαπωνίας, για αυτό και ήταν αποδεκτή από αυτό, με τον ίδιο τρόπο που το χριστιανικό "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι" ήταν τρομερά βολικό για την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
(Οι πραγματικά αντεξουσιαστικές φιλοσοφικές διδασκαλίες, όπως των Καθαρών ή των Γνωστικών ή των οπαδών του Άρειου, αλλά και των Σοφιστών και των Στωικών, πάντοτε κυνηγούνταν και εξοντώνονταν ή αποσιωπούνταν και διδάσκονταν μόνο στις ανώτερες τάξεις, γιατί δεν "βόλευαν" στην εκάστοτε Εξουσία και έπρεπε να είναι γνωστές μόνο σε λίγους...)
Αν θέλεις στρατιώτες ή οπαδούς που θα πεθάνουν χωρίς να ρωτάνε πολλά στη μάχη, "Ζεν" πράγματα τους διδάσκεις.
Να μην αμφιβάλλουν αλλά να εκτελούν, να μην "την ψάχνουν" πολύ αλλά να βλέπουν τα πράγματα «απλά». Να "βιώνουν" και όχι να σκέφτονται. Γιατί σίγουρα, η μάχη είναι τρομερή εμπειρία αν τη δεις ως τέτοια, ειδικά αν κόψεις και μερικά κεφάλια. Και ο δισταγμός όταν κρατάς ένα σπαθί, δεν σε βοηθάει καθόλου, γιατί ή θα σκοτώσεις ή θα σκοτωθείς...
Πάνω από όλα, οι ανώτεροί σου δεν θέλουν να σκεφτείς τι κάνεις εκείνη τη στιγμή!
"Ken zen itchi", λένε οι μελετητές του Ζεν: "Η ξιφασκία και το Ζεν είναι ένα".
Βέβαια, η προσέγγιση του Ζεν ισχύει σε όλα τα διαφορετικά επαγγέλματα, όχι μόνο στα στρατιωτικά: Διδάσκει την απόλυτη προσήλωση και συγκέντρωση σ' αυτό που κάνεις, και σε εκπαιδεύει να μην έχεις δεύτερες σκέψεις, να μην διστάζεις και να μην αμφιβάλλεις για τίποτα. Να είσαι δηλαδή ο απόλυτος υπάλληλος: Συνεπής, πειθήνιος, συγκεντρωμένος, χωρίς αμφιβολίες και δεύτερες σκέψεις. Αυτή δεν είναι η εικόνα που έχουμε για τον τυπικό Ιάπωνα υπάλληλο μιας μεγάλης πολυεθνικής; Συγχωρέστε με, αλλά βλέπω την ολοφάνερη επιρροή του Ζεν στην στάση του αυτή...
Το ίδιο ακριβώς ισχύει στο να γίνεσαι μια άψογη πόρνη (γκέισα). Σίγουρα θα είναι φοβερή εμπειρία, αν εκτελείς τα "καθήκοντά σου" με απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια, χωρίς κανέναν δισταγμό, χωρίς να σκέφτεσαι με "λέξεις" και "λογικές" που σε βάζουν να βλέπεις μια ευρύτερη εικόνα, ότι κάποιος σε εκμεταλλεύεται και σου χρυσώνει το χάπι της σκλαβιάς σου με όμορφες τελετουργίες...
Παρόμοιες φιλοσοφίες δεν εκθειάζουν σήμερα και οι κάθε λογής λαϊκιστές;
Δεν ονομάζουν "θολοκουλτουριαρηδες" εκείνους που προβληματίζονται και υποστηρίζουν περίπλοκες και "ακατανόητες" σύμφωνα με αυτούς πολιτικές συμβιβασμού και κοινής συνεννόησης, ενώ εξυμνούν τους φανατικούς και τους αγριεμένους που είναι έτοιμοι να λιντσάρουν τον κάθε ξένο;
Οι ναζί έκαψαν τα βιβλία των διανοούμενων ("αποπροσανατολιστικά για τη νεολαία και φορείς διαφθοράς" τα ονόμαζαν) και εκθείαζαν τον αθλητισμό και τον πόλεμο. Παραδόξως, είναι γνωστό ότι έτρεφαν απέραντο θαυμασμό για τον Βουδισμό. Γιατί άραγε; (Τον Βουδισμό τον σέβομαι όπως σέβομαι και όλες τις άλλες θρησκείες, ως ένα πολύ ενδιαφέρον διανοητικό δημιούργημα της ανθρωπότητας, το οποίο ίσως κρύβει πολλά μυστικά, αλλά βλέπω ότι όπως και ο Χριστιανισμός, έχει γίνει αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικού ελέγχου).
Παρόμοια ακριβώς πράγματα σκεφτόμουν όταν διάβαζα τη Μπαγκαβάντ Γκιτά, ιερό κείμενο του Ινδουισμού. Ειδικά το σημείο που ο Κρίσνα διδάσκει τον Αρτζούνα, όταν εκείνος διστάζει, ότι πρέπει να τιμήσει τη θέση του ως Ξατρίγια και να φονεύσει τα ξαδέλφια του (κάτι που ο Αρτζούνα πολύ σωστά βλέπει ως παράλογο), μου φαίνονται από τα πιο ύποπτα όλων των εποχών.
Πολύ φοβάμαι ότι όλες οι φιλοσοφίες που καλούν σε δράση, αλλά δεν σου δίνουν πολύ χρόνο να το σκεφτείς, κρύβουν παρόμοιες σκοτεινές προθέσεις...
Θυμάμαι πόσο με ενθουσίασε όταν άκουσα πρώτη φορά για αυτό. Είχα έρθει βέβαια σε επαφή με την Ινδική Φιλοσοφία που πηγάζει από τον Ινδουισμό, που έχει όλες τις βασικές ιδέες μιας τέτοιας προσέγγισης, αλλά το Ζεν με ενθουσίασε όταν διάβασα μερικά εκπληκτικά "Κοάν" του, τα οποία είναι ιστορίες που προσπαθούν να σου δείξουν ότι το Ζεν είναι κάτι πέρα από λόγια....
Αργότερα, είχα τη χαρά να ασχοληθώ πάρα πολύ με τον Ιαπωνικό πολιτισμό. Έχω παρακολουθήσει πολλές ταινίες του Ιαπωνικού σινεμά, διάβασα την Ιστορία της Ιαπωνίας, ποιήματα και βιβλία. Σ' όλα αυτά, λοιπόν, παρατηρούσα πάντοτε τη βαθύτατη επιρροή του Ζεν...
Μπορώ να σας μιλήσω με μεγάλο ενθουσιασμό για το Ζεν. Αλλά πρέπει να σας εκμυστηρευτώ και κάτι: Δεν το εμπιστεύομαι.
Σίγουρα το Ζεν έχει ένα αδιαμφισβήτητο φιλοσοφικό περιεχόμενό. Όμως κάτι μου λέει ότι αυτό το εντοπίζουμε μέσα από τα δυτική οπτική μας, με τον ίδιο τρόπο που οι κομμουνιστές έβλεπαν κάποτε ως κομμουνιστικά τα διδάγματα του Χριστού. Ενώ αυτά δεν ήταν αναγκαστικά τέτοια, απλώς εκείνοι τα μετέφραζαν μέσα από την οπτική τους ως ίδια με τα δικά τους...
Δεν με πείθει λοιπόν 100%. Νομίζω ότι έχει αρκετά σκοτεινά σημεία ως φιλοσοφία και ως κοινωνική διδασκαλία: Παραήταν βολικό για την πολιτική κατάσταση της Ιαπωνίας...
Από τη μελέτη που έχω κάνει για αυτό, έχω διαπιστώσει ότι χρησιμοποιήθηκε για να δώσει φιλοσοφική διάσταση στον υποτελή, σαμουράι (δηλαδή στρατιώτη) ή κολίγο Ιάπωνα.
Η Τέχνη του Τόξου, η Τέχνη του Σπαθιού (Kendo) και το Ζεν, συνδέονται πολύ άμεσα με το Ζεν. Το βιβλίο "Ken to Zen" (σημαίνει Σπαθί και Ζεν) γράφτηκε από τον Yagyu Munenori για τον τρίτο Σογκούν (δικτάτορα) της Ιαπωνίας, τον Tokugawa Iemitsu. Ένα από τα σημαντικότερα βιβλία του Ζεν, το "Ο Αδέσμευτος Νους" του ιερέα Takuan, ήταν μια άμεση μετάφρασή του προηγούμενου βιβλίου.
«Αν ένας πολεμιστής θέλει να εκπληρώσει τα καθήκοντά του πρέπει οπωσδήποτε να ξεκαθαρίσει την απαρχή της ζωής και να υπερβεί τη ζωή και τον θάνατο με σκοπό να φτάσει στο απόλυτο... Αυτός είναι ο λόγος που ο Σκοπός του Σπαθιού είναι αναπόφευκτα συνδεδεμένος με το Ζεν» (Omori Sogen, διάσημος δάσκαλος του Ζεν)
Κάποιοι πραγματικά σοφοί ασκητές του Ζεν είπαν βέβαια πολλά ωραία πράγματα και διατύπωσαν ενδιαφέρουσες αλήθειες. Όμως όπως οι ιερείς του Χριστιανισμού δεν συμβαδίζουν πάντα με αυτά που δίδασκε ο Ιησούς (ειδικά στα ...χρηματικά θέματα αλλά και στα θέματα ανοχής), έτσι και οι ανατολίτες δάσκαλοι δεν ήταν πόντοτε καλοπροαίρετοι...
Το σίγουρο είναι ότι η φιλοσοφική διδασκαλία της "μη σκέψης" βόλεψε πολύ το φεουδαρχικό σύστημα της Ιαπωνίας, για αυτό και ήταν αποδεκτή από αυτό, με τον ίδιο τρόπο που το χριστιανικό "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι" ήταν τρομερά βολικό για την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
(Οι πραγματικά αντεξουσιαστικές φιλοσοφικές διδασκαλίες, όπως των Καθαρών ή των Γνωστικών ή των οπαδών του Άρειου, αλλά και των Σοφιστών και των Στωικών, πάντοτε κυνηγούνταν και εξοντώνονταν ή αποσιωπούνταν και διδάσκονταν μόνο στις ανώτερες τάξεις, γιατί δεν "βόλευαν" στην εκάστοτε Εξουσία και έπρεπε να είναι γνωστές μόνο σε λίγους...)
Αν θέλεις στρατιώτες ή οπαδούς που θα πεθάνουν χωρίς να ρωτάνε πολλά στη μάχη, "Ζεν" πράγματα τους διδάσκεις.
Να μην αμφιβάλλουν αλλά να εκτελούν, να μην "την ψάχνουν" πολύ αλλά να βλέπουν τα πράγματα «απλά». Να "βιώνουν" και όχι να σκέφτονται. Γιατί σίγουρα, η μάχη είναι τρομερή εμπειρία αν τη δεις ως τέτοια, ειδικά αν κόψεις και μερικά κεφάλια. Και ο δισταγμός όταν κρατάς ένα σπαθί, δεν σε βοηθάει καθόλου, γιατί ή θα σκοτώσεις ή θα σκοτωθείς...
Πάνω από όλα, οι ανώτεροί σου δεν θέλουν να σκεφτείς τι κάνεις εκείνη τη στιγμή!
"Ken zen itchi", λένε οι μελετητές του Ζεν: "Η ξιφασκία και το Ζεν είναι ένα".
Βέβαια, η προσέγγιση του Ζεν ισχύει σε όλα τα διαφορετικά επαγγέλματα, όχι μόνο στα στρατιωτικά: Διδάσκει την απόλυτη προσήλωση και συγκέντρωση σ' αυτό που κάνεις, και σε εκπαιδεύει να μην έχεις δεύτερες σκέψεις, να μην διστάζεις και να μην αμφιβάλλεις για τίποτα. Να είσαι δηλαδή ο απόλυτος υπάλληλος: Συνεπής, πειθήνιος, συγκεντρωμένος, χωρίς αμφιβολίες και δεύτερες σκέψεις. Αυτή δεν είναι η εικόνα που έχουμε για τον τυπικό Ιάπωνα υπάλληλο μιας μεγάλης πολυεθνικής; Συγχωρέστε με, αλλά βλέπω την ολοφάνερη επιρροή του Ζεν στην στάση του αυτή...
Το ίδιο ακριβώς ισχύει στο να γίνεσαι μια άψογη πόρνη (γκέισα). Σίγουρα θα είναι φοβερή εμπειρία, αν εκτελείς τα "καθήκοντά σου" με απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια, χωρίς κανέναν δισταγμό, χωρίς να σκέφτεσαι με "λέξεις" και "λογικές" που σε βάζουν να βλέπεις μια ευρύτερη εικόνα, ότι κάποιος σε εκμεταλλεύεται και σου χρυσώνει το χάπι της σκλαβιάς σου με όμορφες τελετουργίες...
Παρόμοιες φιλοσοφίες δεν εκθειάζουν σήμερα και οι κάθε λογής λαϊκιστές;
Δεν ονομάζουν "θολοκουλτουριαρηδες" εκείνους που προβληματίζονται και υποστηρίζουν περίπλοκες και "ακατανόητες" σύμφωνα με αυτούς πολιτικές συμβιβασμού και κοινής συνεννόησης, ενώ εξυμνούν τους φανατικούς και τους αγριεμένους που είναι έτοιμοι να λιντσάρουν τον κάθε ξένο;
Οι ναζί έκαψαν τα βιβλία των διανοούμενων ("αποπροσανατολιστικά για τη νεολαία και φορείς διαφθοράς" τα ονόμαζαν) και εκθείαζαν τον αθλητισμό και τον πόλεμο. Παραδόξως, είναι γνωστό ότι έτρεφαν απέραντο θαυμασμό για τον Βουδισμό. Γιατί άραγε; (Τον Βουδισμό τον σέβομαι όπως σέβομαι και όλες τις άλλες θρησκείες, ως ένα πολύ ενδιαφέρον διανοητικό δημιούργημα της ανθρωπότητας, το οποίο ίσως κρύβει πολλά μυστικά, αλλά βλέπω ότι όπως και ο Χριστιανισμός, έχει γίνει αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικού ελέγχου).
Παρόμοια ακριβώς πράγματα σκεφτόμουν όταν διάβαζα τη Μπαγκαβάντ Γκιτά, ιερό κείμενο του Ινδουισμού. Ειδικά το σημείο που ο Κρίσνα διδάσκει τον Αρτζούνα, όταν εκείνος διστάζει, ότι πρέπει να τιμήσει τη θέση του ως Ξατρίγια και να φονεύσει τα ξαδέλφια του (κάτι που ο Αρτζούνα πολύ σωστά βλέπει ως παράλογο), μου φαίνονται από τα πιο ύποπτα όλων των εποχών.
Πολύ φοβάμαι ότι όλες οι φιλοσοφίες που καλούν σε δράση, αλλά δεν σου δίνουν πολύ χρόνο να το σκεφτείς, κρύβουν παρόμοιες σκοτεινές προθέσεις...
τι βλακας θεες μου
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Καβακόπουλε, πολύ καλό το post. Αφήστε τον ανώνυμο να λέει, μάλλον καθρεπτίζει πολύ η οθόνη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει επίσης να αναφερθεί κανείς και στα διδάγματα των ανατολίτικων πολεμικών τεχνών (τις οποίες γενικά συμπαθώ ιδιαίτερα). Ορισμένα στοιχεία και μέρη των διδασκαλιών τους, προβάλλουν πράγματα παρόμοια με αυτά του ζεν.
Κάτι άλλο που πάντα με απασχολούσε, στο ίδιο μήκος κύματος, είναι τα RPG (κυρίως το D&D). Όλη η ιστορία με τα races, τα οποία έχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, καθώς και τα προκαθορισμένα stats των παικτών. Επίσης, ο (πλασματικά) εξαιρετικά σαφής διαχωρισμός του καλού και του κακού σε κάθε άνθρωπο (allignments).
Πιστεύω ότι έχει πολύ ζουμί το συγκεκριμένο θέμα.
Ενδιαφέρον. Σχετίζεται και με το προηγούμενο post..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί επαίνου για την εκπληκτική καταγγελία τής ασιατικής (τρομολαγνείας), ας μου επιτραπεί κάτι κατεπείγον:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΝΑΤΟ ετοιμάζεται να μας μακελέψει (με πρόσχημα την κατασκευασμένη "συλλογική ενοχή -τιμωρία" για τις φυσικές αλλαγές στο κλίμα, που πουλάνε οι ψευτοοικολόγοι του), που φοβικοί και διχαστικοί νομίζουν ότι θα βγουν από λάκκο που μας ανοίγουν... Μόνο που αν οι κανίβαλοι καταλάβαιναν ότι είναι μέσα στο λάκκο που σκάβουν για τους άλλους, δε θα υπήρχε κανιβαλισμός. Πάντως τελευταίοι θα μείνουν οι ψυχραιμότεροι!
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=877992&lngDtrID=252
Climate change may spark conflicts, EU told
http://www.guardian.co.uk/world/2008/mar/10/eu.climatechange
A summit of Nato leaders in Bucharest next month will discuss the problem for the first time, while a new manifesto for a radical overhaul of the western alliance moots the possibility of Nato being used "as an instrument of energy security".
A report from the EU's top two foreign policy officials to the 27 heads of government gathering in Brussels for a summit this week warns that "significant potential conflicts" are likely in the decades ahead as a result of "intensified competition over access to, and control over, energy resources".
The seven-page report, obtained by the Guardian, has been written by Javier Solana, the EU's foreign policy supremo, and Benita Ferrero-Waldner, the commissioner for external relations. It predicts that global warming will precipitate security issues for Europe, ranging from energy wars to mass migration, failed states and political radicalisation.
The report warns of greater rich-poor and north-south tension because climate change will be most catastrophic in the poor south.
http://www.youtube.com/watch?v=NaXxwSUXMOw
http://www.nap.edu/html/climatechange-brief/abruptclimatechange-brief.pdf
http://www.independent.co.uk/news/science/ray-of-hope-can-the-sun-save-us-from-global-warming-762878.html
http://en.rian.ru/science/20080122/97519953.html
http://www.gao.spb.ru/english/astrometr/index1_eng.html
http://www.nzclimatescience.org/images/PDFs/archibald2007.pdf
όπως πάντα βαθυστόχαστος...άσε τους μικροκέφαλους να τρελένονται!
ΑπάντησηΔιαγραφήLUXUS, Τελικά σε αυτή την ιστορία με τα παιδιά τα γεννημένα τον Απρίλη του 1983 υπάρχει κάτι το μυστηριώδες ή το συνωμοτικό? Σε τι συμπέρασμα έχεις καταλήξει? Το ρωτάω γιατί δεν μπόρεσα να δω ώς το τέλος(είδα περίπου τη μισή) την εκπομπή του Σαββάτου 22-3-08.
ΑπάντησηΔιαγραφή11:00 πμ Aυτό ήταν το συμπέρασμα της εκπομπής του Σαββάτου 22-3-08? Ρωτάω γιατί δεν την είδα ως το τέλος.Θα προτιμούσα να μου απαντήσει ο Luxus.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτέφανε, η δική μου άποψη, αυτή που είπα και στην εκπομπή στην τελική δήλωση, είναι ότι έχουμε να κάνουμε με έναν θρύλο, διογκωμένο όπως κάθε θρύλος, ο οποίος όμως στηρίζεται σε κάποια πραγματικά "ύποπτα" γεγονότα (όπως κάθε θρύλος).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, η έρευνα που έγινε και για την οποία συζητούσαμε, σίγουρα έψαχνε κάτι "παράξενο" και για αυτό ακριβώς όλοι όσοι συμμετείχαν "τραβάνε την ουρά τους" και άφησαν να δημιουργηθεί τέτοια ασάφεια γύρω της (κατά τη γνώμη μου, ερεύνησαν αν αυτό το αστρικό φαινόμενο της συνόδου του 1982 είχε κάποια επιρροή στο DNA των παιδιών που συνελήφθησαν τότε).
Από εκεί και έπειτα το θέμα, ακριβώς εξαιτίας της ασάφειάς του, και επειδή τα παιδιά του 83 είναι παιδιά που παίζουν με το διαδίκτυο, και ήταν "πάνω στην τρέλα τους" όπως λέμε αφού το 2003, όταν άρχισε το θέμα να συζητιέται ήταν μόλις 20 ετών, άρχισε να παίρνει "μεταφυσικές" διαστάσεις...
Με άλλα λόγια: Δεν είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχήσει ιδιαίτερα, αλλά είναι ενδεικτικό για την ύπαρξη παράξενων ερευνών που γίνονται χωρίς εμείς να το μαθαίνουμε παρά σπάνιες φορές...
(Ελπίζω να σε κάλυψα. Αν όχι, εδώ είμαι για όποια διευκρίνηση. Επίσης, σκέφτομαι να κάνω ένα Post στο οποίο θα δείξω μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες...)
Και ο Αντίχριστος της Αποκάλυψης του Ιωάννου είναι παιδί του 1983!Αυτό υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο γνωστός από τις τηλεοπτικές του εμφανίσεις μοναχός Μάξιμος Βαρβαρής. Στο βιβλίο του "Ο Αντίχριστος ήλθε 1983-2013", που εξέδωσε το Πάσχα του 2006, λέει ότι στηριζόμενος σε στοιχεία που αποκαλύφτηκαν από παλαιότερη εκπομή για τα παιδία αυτά τα γεννημένα το 1983, και ο Αντίχριστος είναι ένα τέτοιο παιδί. Εσείς κύριε Καβακόπολε το έχετε ακούσει αυτό? Τι λέτε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σταθώ στο γεγονός οτι δεν σας καλύπτει το 100% η σχετική φιλοσοφία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγμα απόλυτα φυσιολογικό διότι η αμφισβήτηση είναι η αρχή της ελευθερίας της σκέψης.
τα χειρότερα εγκλήματα γίνανε από ανθρώπους που σταματήσανε να σκέφτονται...
εγκέφαλοι κλειστοί σαν χελώνες!
Δεν έχω ασχοληθεί με το Ζεν διαλογισμό, όμως με όσα σχετικά έχω ασχοληθεί έχω καταλάβει πως δεν μπορούμε να κρίνουμε ένα σύστημα από το πως το χρησιμοποίησαν κάποιοι άνθρωποι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι κακό να μην σκεφτόμαστε και να έχουμε καθαρό τον νου μας και να ζούμε την στιγμή.
κακό είναι όταν μας εκμεταλλεύονται βασιζόμενοι σε αυτή την επιλογή μας...
και βέβαια όταν παύεις να σκέφτεσαι και έχεις κάνει αρκετές ασκήσεις διαλογισμού αποκτάς μια ευρεία συνείδηση και αντίληψη οπότε και μπορείς να αντιληφθείς πότε γίνεται εκμετάλλευση και πότε όχι...
Φιλικά
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η ανάρτηση έχει αφαιρεθεί από το διαχειριστή του ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήLUXUS, ΠΟΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ? ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΜΟΡΦΗ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΚΑΤ΄ΑΛΛΟΥΣ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ . ΠΡΟΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΓΥΡΙΑΣ 'Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΟΤΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΑ ΜΕΣΣΙΑΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ(ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΖΗΛΩΤΩΝ) ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΓΚΟΣΜΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΩΞΙΜΟ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ? ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 20 ΑΙΩΝΕΣ, ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήρε μαλακες εδω πεφτουνε αγριες μιζες δισεκατομυριων και σεις τρωγεστε για τις δεκαρες του ιουδα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. LUXUS, ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΝΕΟ POST.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι στα δικα σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Καβακόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήφοβάμαι πως δεν παίρνετε υπ' όψιν εδώ έναν άλλον σοβαρό άξονα των σχολών σκέψης (όχι "φιλοσοφιών" γιατί δεν προσεγγίζουν νοητικά τον Κόσμο αλλά βιωματικά ή ενορατικά/διαισθητικά) που καλούν σε "μή σκέψη" και "μή δράση" όπως το Ζεν. Aναφέρομαι στην "Συμπόνια", όχι με τη χριστιανική ένοια του οίκτου, αλλά στην ικανότητα να βιώσεις απ' ευθείας τον εσωτερικό κόσμο των άλλων υπάρξεων. Είναι εξ' ίσου σημαντικό με το "κιμέ" (πρόθεση για δράση) και το "σατόρι" (φώτιση, ενόραση). Μπορεί όποιος συμπονά γνήσια να βλάψει?
Μήπως το έχουμε παρακάνει να βλέπωμε παντού τις "σκοτεινές προθέσεις ΑΥΤΩΝ". Μήπως παρανοούμε?
Φίλε Corvus, δεν βλέπω πουθενά κάποια αρνητική πρόθεση, ούτε παρανοώ, ούτε φοβάμαι «εκείνους» (κατά το συνωμοσιολογικότερον). Βλέπω όμως ένα αρνητικό αποτέλεσμα. Το οποίο σε μια κοινωνία σαν τη δική μας, όπου το 90% του κοινού αδιαφορεί και διανοητικά «απέχει» (ή μάλλον «ιδιωτεύει») είναι κακό. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι συνέχεια ενεργός διανοητικά, να προσπαθεί να καταλάβει, να σκέφτεται, να αμφιβάλλει. Το Ζεν, πέρα από το αδιαμφισβήτητο φιλοσοφικό του περιεχόμενο που δεν αρνούμαι, περιέχει μια προτροπή που στην εποχή μας είναι πλήρως αρνητική -ή, όπως θα έλεγαν οι μαρξιστές, «αντιδραστική».
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι η «μη-σκέψη» ευθύνεται για πολλά από τα άσχημα της σημερινής κατάστασης. Σκέψη μας χρειάζεται!
Οι Εβραίοι από την Έξοδο και μετά συμπεριφόρονταν λες και τους επέβαλαν το Μονοθεϊσμό κάποιοι άλλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Κορδάτος γράφει ότι υπήρχε πάντα η διάκριση:
- Τα τέκνα του Ισραήλ & τα τέκνα του Ιούδα.
- Η Ιουδαία & η Σαμάρεια.
Μόλις πήγε ο καϋμένος ο Μωϋσής στο όρος Σινά να μιλήσει με το Θεό ξεθάρρεψαν οι πολυθεϊστές και λάτρεψαν ένα μοσχάρι.
Πιστεύετε εσείς ότι 400.000 Εβραίοι έτσι ξαφνικά αναχώρησαν από την Αίγυπτο τέτοια εποχή για να ταξιδέψουν επί 40 χρόνια στην έρημο του Σινά;
Αν το πιστεύτε, έχετε εξεταστεί ποτέ;
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;
1. Μετρώντας εκείνη την εποχή, υπολόγιζαν στους αριθμούς μόνο τους άνδρες (όχι γυναίκες και παιδιά) που σημαίνει ότι ο αριθμός θα ήταν 1.600.000 συνολικά.
2. Τι κοπάδια από ζώα θα κουβαλούσαν μαζί τους. Με τι θα τρέφονταν τα ζώα, με το μάνα; Και τι θα έπιναν για να ξεδιψάσουν; υγροποιημένο μάνα;
3. Μόνο το χεζουριό όλων αυτών των ανθρώπων επί 40 χρόνια θα είχε φτιάξει τέτοιο λίπασμα που θα είχε κάνει το Σινά την ευφορότερη περιοχή του κόσμου.
4. Έχετε δει τέτοια κινητοποίηση ανθρώπων, έστω στη σύγχρονη εποχή. Μήπως σας έχουν πει οι μπαμπάδες σας για τη γενική επιστράτευση πού έκανε στην Ελλάδα η δικτατορία το 1967 και τι παρατράγουδα έγιναν;
5. Και καλά, πέστε ότι έφυγαν όλοι αυτοί, οι Αιγύπτιοι τόσο μαλάκες ήσαν που - ενώ ήσαν τόσο σπουδαίοι ιστορικοί και κατέγραφαν τα πάντα - δεν ανέφεραν τίποτα στην Ιστορία τους; Δεν έγραψε τίποτα ο Μανέθων (ή Μενεφθά επί το αιγυπτιακότερο).
6. Και πάμε τώρα στην Ερυθρή Θάλασσα. Καλά τόσο μαλάκες ήσαν που έπρεπε σώνει και καλά να περάσουν από αυτό το σημείο που είναι βαθύ και δεν πήγαιναν κάπου εκεί κοντά που είχε παλίρροιες και αμπώτιδες και θα μπορούσε να γίνει η διάβαση με πιο πιστευτό τρόπο;
7. Καλά και αυτός ο Σαούλ, πολύ δημοκρατικός βασιλιάς ήταν όταν 100 χρόνια μετά την εγκατάσταση των Εβραίων στη γή τους, ξαφνικά ξύπνησε μια μέρα και ανακάλυψε στα θεμέλια του παλατιού του το Νόμο του Θεού (τη Βίβλο της εποχής εκείνης); Μα καλά, δεν συλλάβανε τον εργολάβο που έφτιαξε το παλάτι για να δώσει εξηγήσεις για τη γνησιότητα της Βίβλου που έβαλε στα θεμέλια;
8. Θα με ενδιέφερε να είχα τις απόψεις του Στυλιανού Καρπάθίου, πάνω σ'αυτά τα θέματα...
Μερικές πληροφορίες από μένα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κώδικας Bushido είναι ο κώδικας τιμής των σαμουράι. Σκοπός του είναι να διαμορφώσει τον πολεμιστή σαμουράι. Ο κώδικας δημιουργήθηκε από τους νεοκομφουκιανιστές, με επιρροές από σιντοϊσμό και zen. Αυτοί που διαμόρφωσαν τον κώδικα Bushido πήραν από τη φιλοσοφία του zen τα στοιχεία που τους ήταν χρήσιμα για τον σκοπό τους, ώστε για παράδειγμα ο πολεμιστής μπροστά στο άγχος της μάχης και του φόβου να σκοτωθεί, να καταφέρνει να παραμένει ήρεμος, ατάραχος, έτοιμος ταυτόχρονα να αντιδράσει ακριβώς τη στιγμή που πρέπει. Πήραν δηλαδή από ένα φιλοσοφικό σύστημα ότι μπορούσε να τους χρησιμεύσει στη δημιουργία ενός στρατιωτικού και ηθικού κώδικα. Για παράδειγμα το kung fu, το tai chi, το feng shui και η τέχνη του πολέμου του Sun Tzu, έχουν όλα δεχτεί επιρροές από τις ιδέες και την κοσμοαντίληψη της ταοιστικής φιλοσοφίας, αφού αυτή η φιλοσοφία ήταν κυρίαρχη την εποχή που διαμορφώθηκαν.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bushido
Για οποιον ενδιαφέρεται περισσότερο για το zen υπάρχει ένα μικρό αλλά κατατοπιστικό βιβλίο με τίτλο: Ο Δρόμος του Βουβαλιού - Η σοφία του Ζεν μέσα από 10 εικόνες.
http://sobaresapopseis.blogspot.com/2009/06/blog-post.html
Λίγα ακόμα για το zen:
http://indigoblue.gr/?p=1236
Καλή ανάγνωση.